Glikol w oleju przekładniowym automatycznej skrzyni biegów

IMAGE Zdjęcie udostępnione na zasadach licencji CC BY 2.0


Geneza problemu

Glikol dostaje się do automatycznej skrzyni biegów przeważnie podczas przecieku płynu chłodniczego. Następnie wchodzi w reakcję chemiczną z okładzinami ciernymi i powoduje ich rozpuszczenie, a mówiąc dokładniej kompletne zniszczenie. Cząsteczki glikolu wymieszane z olejem przekładniowym krążą po automatycznej skrzyni biegów, powodując liczne uszkodzenia.

 

Jak rozpoznać ryzyko przecieku glikolu do skrzyni ASB?

Mikro przecieki płynu chłodzącego do oleju przekładniowego mogą objawiać się poprzez ślizganie skrzyni, sprzęgła konwertera lub nawet całkowity brak napędu.

 

Jakie skrzynie biegów są najbardziej narażone na mikro przecieki?

Obserwując sytuację na rynku automatyki pojazdowej, firma Funcar może stwierdzić, że najbardziej podatne na przecieki są skrzynie biegów produkcji Mercedes, Volvo i Opel. Podobnym uszkodzeniu mogą także ulegać automaty, które nie są szczelne.

 

Jak przeciwdziałać zalaniom automatycznej skrzyni biegów?

Jeżeli zauważymy, że doszło do przecieku, powinniśmy od razu przestać jeździć, ponieważ w ten sposób tylko poszerzamy rozmiar zniszczeń. Na pewno należy wymienić olej przekładniowy zawierający glikol i wlać nowy. W przypadku, gdy uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów są duże, może być konieczność wymiany niektórych podzespołów np. sprzęgła, gumy lub tarczy. Właśnie tego typu wymiany elementów skrzyni mogą być najbardziej kosztowne.

 

Jak Państwo widzą, glikol w oleju przekładniowym automatycznej skrzyni biegów może narazić nas na spore koszta związane z naprawą automatycznej skrzyni biegów. Warto tego uniknąć choćby poprzez czasowe przeglądy automatu, wymiany oleju lub sprawdzanie pod kątem szczelności. Wszystkie te usługi mogą Państwo zrealizować w warsztacie firmy Funcar w Warszawie.

Nasza strona używa plików cookies tylko w celu ułatwienia jej przeglądania!
Akceptacja! Czytaj więcej