Statyczna i dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów w Warszawie

Jedną z cenionych wśród klientów usług firmy FUNCAR jest statyczna i dynamiczna wymiana oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Niezależnie od producenta i rodzaju skrzyni usługa realizowana jest tylko w warsztacie w Warszawie i może potrwać od 1 do 4 godzin. Całkowity koszt usługi, w tym robocizna i olej przekładniowy może wachać się od 800 - 2200 zł. Cena, czas i sposób wymiany oleju uzależniony jest od rodzaju automatycznej skrzyni biegów i jej ogólnego stanu.


Jaka jest rola oleju w skrzyni automatycznej?

Identycznie jak w większości elementów mechanicznych, również i w automatycznej skrzyni biegów, olej pełni rolę smarowania podzespołów urządzenia, w celu zapewnienia mu nienagannej pracy w wysokiej temperaturze oraz długiej żywotności. Ponadto olej przekładniowy umożliwia odprowadzanie ciepła z automatu, co zapewnia jego lepsze chłodzenie podczas pracy.

 

Dwie metody wymiany oleju w automacie:

Dynamiczna wymiana oleju w automacie

W tym przypadku stary smar jest wypychany z automatu za pośrednictwem wysokiego ciśnienia. Następnie skrzynia jest płukana środkiem czyszczącym i wtłaczany jest świeży olej. W tej usłudze wykorzystujemy maszynę ATF Extra PRO włskiego producenta Magneti Marelli. Urządzenie pracuje pod wysokim ciśnieniem i zapewnia dokładne płukanie skrzyni ze starego smaru. Koszt tej metody jest większy, ale wzrasta szybkość i precyzja. Warto także mieć świadomość, że nie na wszystkich skrzyniach automatycznych można przeprowadzić dynamiczną wymianę oleju. Wówczas należy skorzystać z metody klasycznej.

Statyczna wymiana oleju skrzyni biegów

Polega na wykorzystaniu siły grawitacji, czyli mówiąc w skrócie spuszczeniu starego oleju i dolaniu nowego. Sposób ten jest bardzo prosty i stosunkowo niedrogi, ale jednocześnie mało dokładny. Z jego pomocą za jednym razem można wymienić od 40% do 60% smaru, dlatego proces ten musi być powtarzany kilkukrotnie. Niedostateczne wypłukanie automatu stwarza także możliwość wymieszania się nowego i starego oleju, co nie jest zjawiskiem porządanym. Dlaczego więc zapewniamy Państwu tę metodę wymiany oleju? Ponieważ nie zawsze jest możliwość użycia metody dynamicznej w niektórych automatach.

 

OLEJ PRZEKŁADNIOWY WYMIENIAMY METODĄ STATYCZNĄ LUB DYNAMICZNĄ W ZALEŻNOŚCI OD JEGO STANU I RODZAJU SKRZYNI BIEGÓW.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Porównanie statycznej i dynamicznej wymiany oleju znajdziesz na naszym blogu klikając tutaj.

 

Wymiana oleju przekładniowego w różnych pojazdach

Zapewniamy Państwu statyczną i dynamiczną wymianę oleju w skrzyniach automatycznych: AISIN, ASG, ZF, DCT, CVT, DP0 (AL4) Easytronic, Multitronic, Geartronic, Tiptronic, ALLISON, VOITH, EATON i wielu innych.

Jedną z naszych usług, która ma sporą popularność w Warszawie, jest wymiana oleju w skrzyniach dwusprzęgłowych DSG. Dla tej usługi popularne są różne modele Volkswagena np. T-Roc, T-Cross, Taigo, Tiguan, Touran, Passat wyposażone w automatyczną skrzynię DSG. Często pojawiają się także inne pojazdy popularne w Polsce, Skoda Superb, Octavia, czy Fabia.

Ponadto oferujemy szybką i dokładną wymianę oleju przekładniowego w automatach montowanych m.in. w pojazdach:

  • Audi A3, A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8,
  • Volvo s40, s60, s80, v40, v50, v70, xc60, xc90
  • Volkswagen Passat, Arteon, T-Rock, T-Cross, Touran, Touareg,
  • Opel Insignia, Corsa, Vectra, Astra, Zafira, mokka, Antara,
  • Peugeot 508, 408, 308, 407, 3008, 4008, 5008,
  • Citroen C3, C5, C4 Picasso, DS5, DS4, Berlingo,
  • Renault Laguna, Clio, Scenic, Espace, Grand Scenic, Grand Espace, Megane,
  • Mercedes w212, w211, w203, w168, w245,
  • BMW e39, BMW e60, BMW e90, 520d, 320d,
  • Nissan Qashqai, x-Trail, Juke, Murano, Pulsar,
  • oraz w wielu innych pojazdach osobowych dostępnych na naszych drogach.

 

Ile kosztuje wymiana oleju w skrzyni automatycznej?

Niestety nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zależy to od kilku czynników m.in. stanu starego smaru oraz rodzaju skrzyni biegów. Przykładowo koszt dynamicznej wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów z jej płukaniem można podać w widełkach 800 - 2200 zł. W związku z tym, najlepiej osobiście odwiedź nasz warsztat w centrum Warszawy i sprawdź stan oleju w swojej skrzyni automatycznej.

 

Jak często należy wymieniać olej przekładniowy?

Częstotliwość wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów nie definiuje kalendarz lecz ilość zrobionych kilometrów. Zgodnie z tym znani producenci skrzyń tego typu podają, że smar powinien być wymieniony raz na 50 000 przejechanych kilometrów. Ogólnie przyjmuje się, że w tej kwestii należy postępować zgodnie z zaleceniami producenta.

Występują oczywiście wyjątki w postaci kupna auta używanego lub powypadkowego. W takich przypadkach należy odrazu sprawdzić stan oraz jakość oleju przekładniowego i w razie potrzeby wymienić go na nowy.

 

Co jeszcze warto wiedzieć o wymianie oleju?

Dlaczego warto wymieniać olej?

  • Definiuje on prawidłowe smarowanie elementów urządzenia,
  • odpowiada za odprowadzanie ciepła na zewnątrz podczas pracy,
  • ma duży wpływ na żywotność, co podkreślają producenci,
  • można wcześniej wykryć obecność glikolu w oleju skrzyni automatycznej.
  • warunkuje wygodę i bezpieczeństwo jazdy.

Czym grozi brak wymiany oleju?

  • Większą eksploatakcją podzespołów urządzenia,
  • zmniejszeniem żywotności, przed czym ostrzegają producenci automatów,
  • nieprawidłową pracą urządzenia podczas jazdy,
  • przegrzaniem i całkowitym uszkodzeniem skrzyni automatycznej.

 

Zapraszamy także do sprawdzenia na czym polega wymiana filtrów oleju w automatycznej skrzyni biegów. Usługa ta może być zrealizowana razem z wymianą oleju przekładniowego. Natomiast kompleksowa wymiana może podnieść żywotność zarówno oleju jak i samego automatu.

X Strona wykorzystuje pliki cookies do jej prawidłowego funkcjonowania. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies witryny. Czytaj więcej w polityce prywatności i plików cookies.